Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3103062
    • Do końca roku: 236 dni
    • Do wakacji: 43 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-05-09

    Imieniny: Grzegorza, Karoliny

„Być jak Ignacy” - Henryk Magnuski cz. 3 i 4

Trzecia część bloku dotyczącego postaci Henryka Magnuskiego to zajęcia eksperymentalne pt. „Dźwięki wokół nas”.

Na początku uczniowie wzięli udział w  eksperymencie na bazie zabawy w „głuchy telefon” i przekonali się jakim modyfikacjom może ulec dany komunikat i jak ważne jest precyzyjne przekazywanie informacji.

Kolejne eksperymenty to fascynujące zabawy!

Eksperyment 1 – tworzymy telefon ze sznurka. Dwie puszki po napojach łączymy sznurkiem … i gotowe. Stworzyliśmy telefon! Niesamowite, to działa!  Celem zadania była ocena natężenia głośności w przypadku różnych długości modeli telefonów i stopnia natężenia sznurka. Dla uczniów była to niesamowita okazja do poznania zasady tworzenia i rozchodzenia się fal dźwiękowych.

Eksperyment 2 – „Grające kieliszki” . Uczniowie uczyli się „grać” na kieliszkach do wina, w których była woda. Początki były trudne, ale wśród członków Koła Naukowego Discovery zaleźli się prawdziwi wirtuozi gry na kieliszkach. Doświadczenie miało na celu pokazanie zjawiska rezonansu akustycznego.

 Eksperyment 3 – „Tańczące ziarenka” miał na celu przedstawienie uczniom w jaki sposób fale dźwiękowe wydobywające się z radia lub uderzanego garnka wpływają na naczynie z ziarnami.

Zajęcia te były dla uczniów źródłem zaskakujących odkryć i niesamowitych emocji. Zabawie nie było końca!

 

Ostatnia, czwarta cześć pt.” Komunikacja między nami” były podsumowaniem wszystkich poprzednich zajęć. Ciekawą formą podsumowania  była „walka” na argumenty. Uczniowie podzieleni na dwie grupy usiłowali przekonać swoich oponentów do wyższości smartfona nad krótkofalówką i odwrotnie. 

Kolejnym zadaniem była gra symulacyjna: uczniowie mieli opracować plan działania na wypadek odłączenia się od grupy w czasie wycieczki szkolnej, w mieście, w którym nie działa sieć komórkowa, za to mając kilka przedmiotów do wykorzystania, w tym krótkofalówkę.

Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązywali krzyżówkę tematyczną nawiązującą do tematyki całego bloku zajęć.

 

Emilia Kwiecień